Warto czytać newslettery
Nie sposób jest w dzisiejszych czasach nadążyć za wszystkimi informacjami w digital marketingu. Mówimy tutaj o nowościach w Social Media, aktualizacjach Google Data Studio czy np. ciekawym case study w Google Ads. Dużą część tej wiedzy można jednak nadrobić, zapisując się na newslettery marketingowe od koleżanek i kolegów z branży 🙂 Poniżej lista 8 newsletterów, które pomagają mi w nadążeniu za nowinkami w marketingu i nieraz stały się ciekawym punktem wyjścia do własnych rozważań.
1. Karol Dziedzic
Jeżeli chcesz być na bieżąco z Googlem, to nie mogłeś trafić lepiej. Prawdziwy mistrz Google Ads, Analytics i Google Data Studio dzieli się wiedzą w cotygodniowym przeglądzie newsów. Możesz jednak chwilami nie nadążyć, ponieważ niektóre newsy są mocno techniczne. W tym przypadku polecam podszkolić umiejętności np. korzystając z darmowych materiałów od Google – Skillshop. W innym przypadku zostań z Karolem na dłuższy czas.
2. Jacek Kłosiński
Newsletter w sumie dla każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz w nim zarówno porady dotyczące prowadzenia biznesu, tipy jak stworzyć swoje logo, jak i informacje, z jakich programów warto skorzystać, będąc social media managerem. Jacek ostatnio mocno bombardował w mailu o swoim nowym kursie, ale nie mam mu tego za złe 🙂 Tym bardziej że słychać same dobre opinie o tym produkcie.
3. Mała Wielka Firma – Marek Jankowski
Tym razem można nie tylko dopisać się do newslettera, ale nawet do całego klubu! Chodzi o Klub Małej Wielkiej Firmy od Marka Jankowskiego. Znany podcaster zachęca do zapisu do klubu i wysyła w nim między innymi wskazówki jak rozwijać swój biznes. Oprócz tego otrzymamy dostęp do całej maści artykułów, materiałów video czy ebooków. Przeglądam treści Małej Wielkiej Firmy od paru lat i z ręką na sercu, polecam je wszystkim znajomym, niezależnie przy pracują w marketingu, sprzedaży czy IT.
4. Paweł Tkaczyk
Jeżeli pracujesz w marketingu, to najprawdopodobniej już słyszałeś o tym Panu 🙂 Paweł Tkaczyk, czyli jak lubi mówić o osobie „zarabia na życie, opowiadając historie”. Twórca 3 książek o marketingu, założyciel agencji marketingowej MIDEA, wieloletni prelegent „I love marketing”, popularyzator wiedzy o marketingu. Warto zapisać się na newsletter Pawła, bo w jednym miejscu będziesz miał dostęp do jego artykułów, które są wnikliwe i inspirujące. Znajdziesz również w nim wiele porad i informacji jak zbudować markę.
5. Jakub Sawa
Warto się zapisać, jeżeli interesują Cię wszelkie tematy dotyczące marketingu online. Newsy, porady, ciekawostki i poradniki. To wszystko znajdziesz w newsletterze od Jakuba Sawy, który będzie wysyłał do Ciebie wiadomości raz w tygodniu.
6. Fox Strategy
Kolejna porcja newsów serwowana raz w tygodniu. Tym razem uraczy Cię swoją obecnością Ewelina Podrez z Fox Strategy. Jak sama pisze – wysyła porady, newsy i plotki ze świata SEO/SEM.
7. Maciej Lewiński
Google Analytics, Google Analytics i jeszcze raz Google Analitycs. To wszystko uzyskasz po zapisaniu się do newslettera Maćka Lewińskiego. Po otrzymaniu pierwszej dawki wiedzy od autora przekonasz się w jak fajny i ciekawy sposób, może Ci pomóc z narzędziem od Google. Porady, animacje video, samouczki, ciekawostki. To wszystko znajdziesz w „Pimp my Analytics”, bo tak pieszczotliwie jest nazwany newsletter 😀 Szczególnie polecam zapisanie się do listy subskrybujących, ponieważ niedawno został wprowadzony Google Analytics 4, a inne narzędzia od Google jak Google Tag Manager czy Google Data Studio, dalej są rozwijane i ulepszane.
8. Outriders
Pora na coś z innej beczki. Ten newsletter nie dotyczy akurat marketingu, ale chciałem go tutaj wymienić, bo uważam, że warto. W cotygodniowym briefie, bo tak się nazywa ten cykl, są informacje o wydarzeniach z całego świata. Znajdziecie w nim raporty i relacje z konfliktów, informacje o sytuacji gospodarczej wybranych państw, newsy ze świata medycyny, ekonomii, opis ciekawych badań naukowych. Ciężko to wszystko tutaj wymienić – trzeba samemu sprawdzić 😉 A wszystko to jest skondensowane w czytelnej i miłej dla oka formie.
Moc newsletterów
Lubię w nich to, że można zawsze je odłożyć na bok i przeczytać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie. W moim przypadku oflagowuję newslettery, jak przyjdą na skrzynkę mailową, a potem czytam w wolnej chwili w weekend. Mam również poczucie, że nie tracę czasu, bo mam gwarancję jakości tekstu i źródła skąd pochodzi.
Tak wygląda moje TOP 8. A Ty? Dopisałbyś coś jeszcze? 🙂