Warto posłuchać!

Podcasty biznesowe – moje TOP 5

Jakbym miał dzisiaj wskazać, co najbardziej mnie motywuje do codziennej pracy, to bez dwóch zdań byłyby to podcasty. Słucham kiedy chcę, kogo chcę i otrzymuję z jednej strony bardzo dużą dawkę energii do pracy, a z drugiej taką porcję mięsa, że muszę robić pauzę za pauzą, żeby spisać (np. w Notion 🙂) wszystkie ciekawe i ważne dla mnie rzeczy.

Na początku miało to być TOP 9, a przez chwilę myślałem nawet o TOP 12. Tylko zdałem sobie sprawę, że nie mam czasu na większość z tych pozycji. Kilka z nich dodałbym na siłę – dla zasięgów. Do ścisłej czołówki załapało się więc 5 najlepszych podcastów biznesowych.

Zapraszam do mojej, jakże subiektywnej listy.

1. NSM – Szymon Negacz

Bez cienia wątpliwości pierwsze miejsce dzierży Szymon Negacz i jego “Nowoczesna sprzedaż i marketing”. Nie bez powodu, jest to najpopularniejszy podcast o marketingu i sprzedaży w sektorze B2B. Szymon i jedna z jego firm “Sellwise” skutecznie zajmują się od kilku lat doradztwem i zwiększeniem sprzedaży dla firm B2B. Autor posiada zatem wiedzę z setek organizacji, jak usprawnić funkcjonowanie firmy i co należy zmienić oraz wdrożyć, żeby móc być widocznym i konkurencyjnym na rynku. 

Szczególnie polecam nowy cykl tego podcastu “Wyzwanie NSM”, w którym Szymon Negacz przedstawia jak krok po kroku, zbudować skuteczny i silny dział sprzedaży i marketingu. Podcasty biznesowe mają to do siebie, że omawiane tematy są zazwyczaj ułożone bez specjalnej chronologii. Natomiast w tym przypadku wszystko omawiane jest od początku – od znalezienia naszej grupy odbiorców i wypracowania wartości, po budowę procesów i … dalej nie wiem, bo wyzwanie wciąż trwa 😉 Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, sprzedawcą, marketerem albo zamierzasz prowadzić własną działalność, to nie ma dla Ciebie lepszego podcastu w Polsce niż NSM.

 

2. Przygody przedsiębiorców

Na drugim miejscu wylądowały “Przygody przedsiębiorców”, prowadzone przez Adriana Gorzyckiego i Bartosza Kolanka. Jakiś czas temu, nie byłyby ich nawet na podium, ale w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zaskakują mnie liczbą i przede wszystkim jakością podcastów. Inspirujący goście, aktualne tematy ze świata biznesu, porady z przeróżnych branż i prowadzący stojący na wysokości zadania. Najbardziej jednak doceniam kanał za serie eksperckie, w których zaproszeni goście próbują przekazać tonę wiedzy i porad w serii kilku filmów.


 

3. Mała Wielka Firma

Ostatnie miejsce na podium należy do ubiegłorocznego zwycięzcy – Marka Jankowskiego i jego podcastu “Mała Wielka Firma”. Przez dwa lata nie miał sobie równych, ale teraz musi ustąpić miejsca innym biznesowym podcasterom. Nadal jednak jest to topowa pozycja biznesowa w Polsce. Autor stworzył już ponad 400 podcastów, w których zaprosił gości z każdej możliwej dziedziny biznesu. Od specjalistów ds. social media i content marketingowców, po psychologów biznesu, coachów i sprzedawców.

W ostatnich odcinkach znajduję coraz mniej wiedzy dla siebie. Może jest to spowodowane inną tematyką, może goście mi nie odpowiadają, a może zdarzają się już częstsze powtórzenia tych samych treści. Tak czy inaczej, ten podcast nadal potrafi przekazać dużo i warto go słuchać i filtrować sobie tematykę pod swój zawód i/lub zainteresowania.


 

4. Zaprojektuj swoje życie

Jedno z moich odkryć tego roku – podcast Macieja Filipkowskiego “Zaprojektuj swoje życie”. Pomimo tego, że autor publikuje już od prawie 3 lat, to dopiero niedawno go odkryłem. Ciekawi goście, których na co dzień nie słyszę u innych podcasterów. Niebanalne i wnikliwe pytania, które nierzadko zmuszają do głębszych refleksji na temat biznesu czy życia. Oprócz tego wyjątkowa charyzma i inteligencja Macieja Filipkowskiego, która pozwala na odpowiednie poprowadzenie rozmowy, tak aby każdy mógł wyciągnąć z audycji coś dla siebie. 

 

5. Konkretnie o marketingu i sprzedaży

Jednym z liderów podcastów biznesowych jest Artur Jabłoński. Jego podcast “Konkretnie o marketingu i sprzedaży” sukcesywnie rozwija się od około 2 lat. Dla mnie największą wartością jest po prostu ogrom wiedzy, który wylewa się od podcastera. Porady dotyczące content marketingu, ustawień kampanii na Facebooku, targetowania reklam na LinkedIn, tworzeniu angażujących treści na Instagramie… i tak wymieniać. Artur tylko z jednego powodu nie znajduje się na podium tej listy. Nie jestem fanem podcastów, które trwają 15 czy 25 minut, a takie często są publikowane. Wygodniej angażuje się w treść i potem wyciąga wnioski, z długich merytorycznych podcastów takie, jakie są np. w serii eksperckiej w „Przygodach przedsiębiorców”. Żeby było zabawniej, właśnie tam autor podcastu prowadził taką sekcję, która była strzałem w dziesiątkę! 🙂

 

Bonus – 4 podcasty

Na koniec kilka innych podcastów, które warto wspomnieć. Niektóre z nich znalazłem niedawno, a na niektóre zerkam od czasu do czasu, bo zdarzą się tematy albo goście, które mnie zaciekawią.

  • Marketing z głową (Łukasz Hodorowicz) – autor wypuszcza krótkie i ciekawe filmiki ze świata marketingu. Jest tego dużo. Jest ciekawie. Jest wiedza. Warto!
  • Marketing MasterClass (Magdalena Pawłowska) – od 2 lat w świecie podcastów. Autorka podcastu od kilku lat jest jedną z najpopularniejszych person w świecie marketingu. Chętnie dzieli się wiedzą i zaprasza wiele interesujących osób na rozmowy.
  • Przemek Górczyk Podcast – podcast co prawda nie tylko biznesowy, ale zahacza mocno o produktywność. Jak dla mnie – podcastowy debiut roku!
  • Business Marketer – marketing B2B od teorii do praktyki (Łukasz Kosuniak) – regularna dawka praktycznej wiedzy o marketingu. Miło posłuchać kogoś jeszcze, kto zajmuje się stricte tematyką B2B, oprócz Szymona Negacza.

Jeżeli znacie inne podcasty, które warto odkrywać to dajcie znać w komentarzach 🙂

Zostaw komentarz